Οι δέκα εμπορικότερες ταινίες του παλιού ελληνικού σινεμά


H χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου έλαχε να είναι σε μια περίοδο που ο ελληνικός λαός ταλανιζόταν από μια πληθώρα πολιτικών, οικονομικών και ιδεολογικών ανακατατάξεων.
Αφότου η Ελλάδα είχε υποφέρει από την Κατοχή και μετά από έναν εμφύλιο πόλεμο, που εξόντωσε κάθε στοιχείο ανάπτυξης, φαίνεται πως ο ελληνικός λαός είχε ανάγκη από ελπίδα και χαμόγελο. Ο κινηματογράφος εκείνη την εποχή είναι μια σωτήριος ανάσα, καθώς χαρίζει στον κουρασμένο λαό την ευκαιρία να ονειρευτεί και να προσπαθήσει για μια νέα αρχή.
Τότε αναδεικνύονται και τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά αστέρια, που θα σημαδέψουν μια για πάντα εκείνη την περίοδο τη χώρα μας. Ανάμεσα τους η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η Τζένη Καρέζη, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, ο Αλέκος Αλεξανδράκης, ο Θανάσης Βέγγος, η Ρένα Βλαχοπούλου και πολλοί ακόμη.
Αυτή η εποχή χαράζεται στην μνήμη των Ελλήνων ως η εποχή της αγνότητας και της αθωότητας και παρότι η πολιτική σκηνή της χώρας περνάει κρίσεις και σκοτεινές περιόδους, με την Αποστασία αλλά και τη δικτατορία των Συνταγματαρχών, ο κινηματογράφος και το θέατρο είναι εκεί για να ψυχαγωγήσει, αλλά και να αφυπνίσει το λαό, αν και η λογοκρισία είναι καθημερινότητα.
Την περίοδο αυτή σημειώνονται οι μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες του ελληνικού σινεμά. Πρέπει να αναφερθεί, ότι τα εισιτήρια που κόπηκαν στην εκάστοτε ταινία, αναφέρονται μόνο στην πρώτη επίσημη προβολή της στους κινηματογράφους της Αθήνας, κι αυτό σημαίνει ότι τα θερινά σινεμά, οι επαρχιακοί, αλλά και οι αυτοσχέδιοι κινηματογράφοι στα χωριά δεν σημειώνονται, έχοντας ως αποτέλεσμα οι εισπράξεις, που έχουν καταγραφεί να είναι μικρότερες από την κανονική τους πορεία.
Η πρώτη δεκάδα με τις εμπορικότερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου είναι:
10) Οι γενναίοι του Βορρά (1969-70) του Κώστα Καραγιάννη με τους Γιάννη Βόγλη, Πέτρο Φυσσούν με 626.720 εισιτήρια,
9) Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση; (1971-'72) του Ντίνου Κατσουρίδη με το Θανάση Βέγγο με 640.471 εισιτήρια,
8) Ορατότης μηδέν (1969-'70) του Νίκου Φώσκολου με τους Νίκο Κούρκουλο, Μαίρη Χρονοπούλου, Μάνο Κατράκη με 640.720 εισιτήρια,
7) Το πιο λαμπρό αστέρι (1967-'68) του Κώστα Καραγιάννη με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρη Παπαμιχαήλ με 652.661 εισιτήρια,
6) Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (1966-'67) του Αλέκου Σακελλάριου με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ και Λάμπρο Κωνσταντάρα με 659.671 εισιτήρια,
5) Κάτι να καίει (1964-'64) του Γιάννη Δαλιανίδη με τους Ντίνο Ηλιόπουλο, Ρένα Βλαχοπούλου, Κώστα Βουτσά, Μάρθα Καραγιάννη με 660.791 εισιτήρια,
4) Στα σύνορα της προδοσίας (1968-'69) του Ντίμη Δαδήρα με τους Κώστα Πρέκα, Ανδρέα Μπάρκουλη, Καίτη Παπανίκα με 710.994 εισιτήρια,
3) Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά (1969-'70) του Ντίνου Δημόπουλου με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ με 739.001 εισιτήρια,
2) Η αρχόντισσα και ο αλήτης (1968-'69) του Ντίνου Δημόπουλου με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ με 750.380 εισιτήρια,
1) Υπολοχαγός Νατάσα (1970-'71) του Νίκου Φώσκολου με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρη Παπαμιχαήλ με 751.117 εισιτήρια.
Οι ταινίες αυτές δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα απ' αυτές του Hollywood. Μέσα στη λίστα αυτή, υπάρχουν τέρατα υποκριτικής και ταλέντου, που προσπάθησαν να φέρουν πρόοδο και ανάπτυξη στη χώρα. Και στο τέλος μένει μόνο αυτό: ταλέντο, τσαχπινιά, ατάκες και φιγούρες. Ο καλός μας άνθρωπος που έτρεχε σαν φουρτουνιασμένος νέος, το ένα ζευγάρι μάτια που πέρασε από το ελληνικό σινεμά και μπορούμε ακόμη να καυχιόμαστε ως έθνος γι' αυτό, τα ζεϊμπέκικα του Παπαμιχαήλ και οι δεσποινίδες της εποχής να φωνάζουν “Κορίτσια, ο Μπάρκουλης!”. Το ταλέντο τους λαμπυρίζει ακόμα κι ας έχουν φύγει οι περισσότεροι για την τελευταία τους παράσταση.
0σχόλια
Σχολιασμός άρθρου
Άλλα άρθρα
-
Ολική Έκλειψη Ηλίου: Ο “βασιλιάς” των αστρονομικών φαινομένων
Γράφει ο Newsroom -
Ένα βιωματικό ταξίδι γεμάτο συναισθήματα μέσα από την παράσταση «Επτά Γράμματα» του Δημήτρη Πλαβούκου
Γράφει ο Newsroom -
Strike a pose
Γράφει η Αναστασία Πυλαρινού -
Vivechrom και Urban Act δίνουν χρώμα σε σχολείο της Ραφήνας
Γράφει ο Newsroom