Βρέχει στη Βαρκελώνη, του Πάου Μιρό


Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, όπου ο γερασμένος κόσμος καταρρέει αφήνοντας πίσω του συντρίμμια, ο ενθουσιασμός των νέων να δημιουργήσουν, να κατακτήσουν, να ονειρευτούν, αποτελεί τη μόνη ασφαλή διέξοδο από το τούνελ της ανυπαρξίας και τη μόνη βιώσιμη απάντηση στη μαυρίλα της εποχής.
Και πραγματικά, όσοι βρεθήκαμε την Κυριακή 11 Μαρτίου στο φουαγιέ του Altera Pars –έγινε κυριολεκτικά το αδιαχώρητο– , ήταν αδύνατον να μην παρασυρθούμε από την ορμή, τον ενθουσιασμό και τη δύναμη των δεκατριών δευτεροετών φοιτητών της Δραματικής Σχολής «δήλος» που ερμήνευσαν τους ρόλους στο Χώμα του Χοσέ Ραμόν Φερνάντεθ (Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Ισπανίας για το 2011).
Για ακόμα μια φορά, η σκηνοθετική επιμέλεια της Γεωργίας Μαυραγάνη δε μας άφησε καμιά αμφιβολία: το ταλέντο της είναι αστείρευτο και η σκηνοθετική της μπαγκέτα κάνει ένα θεατρικό αναλόγιο να ερωτοτροπεί με συναισθήματα που μόνο μια ολοκληρωμένη ενδιαφέρουσα παράσταση μπορεί να δημιουργήσει στον θεατή. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο βενεζολάνος δραματουργός Γουστάβο Οτ, ο οποίος είχε την τύχη να παρακολουθήσει πριν δύο χρόνια το θεατρικό αναλόγιο του έργου του Chat στο Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας, σε σκηνοθεσία της Γεωργίας Μαυραγάνη, είχε εντυπωσιαστεί από την πρωτοτυπία, το επίπεδο και την ποιότητα της δουλειάς, και δε δίστασε να δηλώσει ότι αυτό που είχε δει έμοιαζε περισσότερο με παράσταση παρά με αναλόγιο.
Επόμενος σταθμός του Φεστιβάλ το Βρέχει στη Βαρκελώνη, του καταλανού δραματουργού Πάου Μιρό, ο οποίος θα ταξιδέψει από τη Βαρκελώνη για να παρακολουθήσει το θεατρικό αναλόγιο του έργου του την Κυριακή 18 Μαρτίου στις 5μ.μ., προσδίδοντας έτσι ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην εκδήλωση. Τη σκηνοθετική επιμέλεια υπογράφει η ηθοποιός και σκηνοθέτις Λίλλυ Μελεμέ.
Για τη Λίλλυ Μελεμέ, τι να πρωτοπεί κανείς… Είναι αριστούχος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής του θεάτρου «Τζένη Καρέζη» και του μεταπτυχιακού εργαστηρίου Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας της Πειραματικής Σκηνής (Εθνικό Θέατρο, 2001-2004). Ξεκίνησε ως ηθοποιός στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, με τον Στάθη Λιβαθινό, τον οποίο θεωρεί και δάσκαλό της «με Δ κεφαλαίο». Το ταλέντο της όμως δεν περιορίζεται μόνο στην υποκριτική αλλά επεκτείνεται και σε άλλους τομείς, όπως είναι η σκηνοθεσία. Έχει σκηνοθετήσει πάνω από δέκα έργα, σε πολλά απ’ τα οποία, συμμετέχει και ως ηθοποιός. Είναι αναπόσπαστο μέρος της ομάδας του «Συνεργείου», με την οποία έχει σκηνοθετήσει κι έχει παίξει σε πολλές παραστάσεις. Αυτόν τον καιρό, παίζει στη Φόνισσα του Παπαδιαμάντη, στο θέατρο Κεφαλληνίας, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, ενώ ταυτόχρονα υπογράφει τη σκηνοθεσία σε τρεις παραστάσεις. Πρόκειται για τον Μυστηριώδη Mr. Love με τη Νικολέτα Βλαβιανού και τον Νίκο Ψαρρά, στο θέατρο Γκλόρια, το Ημερολόγιο του Αδάμ και της Εύας που ολοκλήρωσε πριν λίγες μέρες τις παραστάσεις του στο φουαγιέ του Θεάτρου «Επί Κολωνώ» και τον γυναικείο μονόλογο Άντρες μετά μουσικής, με τη Νικολέτα Βλαβιανού, ο οποίος περιοδεύει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Τα τελευταία χρόνια, η Λίλλυ Μελεμέ έχει καλλιεργήσει μια σχέση αγάπης με το καταλανικό θέατρο. Η αρχή έγινε πριν από δύο χρόνια, όταν, μαζί με τη Γιολάντα Μαρκοπούλου, τον Άρη Τρουπάκη και τον Δημήτρη Μπίτο, σκηνοθέτησαν το Κόντρα στην πρόοδο του Εστέβα Σολέρ, το Κόντρα στη Δημοκρατία του οποίου, παίζεται αυτόν τον καιρό στο Black Box του Θεάτρου Επί Κολωνώ, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Παλίλη. Αργότερα, τον Μάιο του 2011, σκηνοθέτησε τον γυναικείο μονόλογο Άντρες μετά μουσικής, της καταλανής δραματουργού Ελένα Τορνέρο, ενώ τώρα, καταπιάνεται μ’ έναν τρίτο καταλανό δραματουργό, τον Πάου Μιρό, και το έργο του Βρέχει στη Βαρκελώνη.
0σχόλια
Σχολιασμός άρθρου
Άλλα άρθρα
-
Ολική Έκλειψη Ηλίου: Ο “βασιλιάς” των αστρονομικών φαινομένων
Γράφει ο Newsroom -
Ένα βιωματικό ταξίδι γεμάτο συναισθήματα μέσα από την παράσταση «Επτά Γράμματα» του Δημήτρη Πλαβούκου
Γράφει ο Newsroom -
Strike a pose
Γράφει η Αναστασία Πυλαρινού -
Vivechrom και Urban Act δίνουν χρώμα σε σχολείο της Ραφήνας
Γράφει ο Newsroom