Το ημερολόγιο...
Ανέκαθεν, τέτοια εποχή διάσημες εταιρίες εκδίδουν συλλέκτικά ημερολόγια για το καινούριο έτος. Συνήθως, επιστρατεύονται εντυπωσιακά μοντέλα σε σέξυ πόζες. Φέτος όμως, το ημερολόγιο της Pirelli παρουσιάζει μια διαφορετική εκδοχή της ομορφιάς.
Το αποτέλεσμα λοιπόν, που επιμελήθηκε ο Steve McCurry δεν είναι απλώς προκλητικό, αλλά προκλητικά ελεύθερο.Στις άγριες και γεμάτες με ζωή γειτονιές του Ρίο Ντε Τζανέιρο, ο διάσημος φωτορεπόρτερ απαθανατίζει τα μοντέλα του σε δρόμους και όχι σε θεαματικά studio, επαναπροσδιορίζοντας έτσι τα μέχρι τώρα πρότυπα. Μακριά από τα κλισέ και αντικαθιστώντας τα εσώρουχα με τα ρούχα, ο McCurry δίνει διαφορετική πνοή τόσο στον όρο «κορίτσια ημερολογίου» όσο και στον ίδιο τον θεσμό. Ίσως, η απουσία του γυμνού απογοητεύσει τον ανδρικό πληθυσμό, ωστόσο όπως τόνισε ο φωτογράφος ήθελε να αποτυπώσει την αυθεντική ομορφιά μιας γυναίκας. Μιας γυναίκας που δεν χρειάζεται ακριβά κοσμήματα, βαρύ make up και περίτεχνα χτενίσματα για να λάμψει. Μια άποψη που δεν συναντάς συχνά ούτε στον χώρο της μόδας, ούτε στη πραγματική ζωή. Δεδομένου ότι μια ωραία εμφάνιση μπορεί να ανοίξει πόρτες και παράθυρα, άνδρες και γυναίκες πέφτουν στην παγίδα του φαίνεσθαι. Κάπως έτσι, αντικρύζεις κοπέλες-κλώνους που μπορεί να ξέρουν όλους τους ξένους σχεδιαστές μόδας, αλλά να αγνοούν πλήρως το τι συμβαίνει στον κόσμο όπως παραδείγματος χάριν, ο πρόσφατος ομαδικός βιασμός μιας φοιτήτριας στην Ινδία. Δίνοντας λοιπόν μεγαλύτερη σημασία στην ουσία, ο Steve McCurry επέλεξε έντεκα μοντέλα-ηθοποιούς με σημαντική φιλανθρωπική δράση, περνώντας με αυτό τον τρόπο ένα διαφορετικό μήνυμα. Ταυτόχρονα, με την παρουσία της εγκύου Αντριάννα Λίμα, πλησιάζει όσο κανείς την μητρική πλευρά των γυναικών, αφού στα πενήντα χρόνια ιστορίας της Pirelli φωτογραφίζεται για πρώτη φορά μια εγκυμονούσα.
Παράλληλα με την εξύμνηση του γυναικείου κάλλους, ο φακός του φωτορεπόρτερ αναδεικνύει τον πολιτισμό και την κουλτούρα της Βραζιλίας. Το παλιό λιμάνι της Cidade Maravilhosa, οι φαβέλες ακόμη και οι τοίχοι με graffiti έχουν εξίσου πρωταγωνιστικό ρόλο με τα μοντέλα. Σε αρκετές από τις τριάντα δυο συνολικά φωτογραφίες που απαρτίζουν το ημερολόγιο, απεικονίζονται απλοί άνθρωποι σε καθημερινές στιγμές ενώ σε δύο, υπάρχει μόνο το στοιχείο της street art με τα πρόσωπα να είναι ζωγραφισμένα. Αυτό που θέλει να μεταδώσει ο «ποιητής» είναι η αυθεντική ομορφιά, η ελπίδα για το μέλλον. Σύμφωνα με έρευνες, η Βραζιλία χαρακτηρίζεται ως ανερχόμενη δύναμη για τα επόμενα χρόνια, πράγμα που την καθιστούσε ιδανική επιλογή.Το κερασάκι στην τούρτα; Το γεγονός πως μια εταιρία παγκοσμίου φήμης, η Pirelli ανέθεσε ένα τόσο σημαντικό πολιτιστικό γεγονός σε έναν πολεμικό φωτορεπόρτερ, τον Steve McCurry, παραβλέποντας τα στερεότυπα. Ίσως τελικά το 2013 αποδειχθεί καλύτερο.